piątek, 15 kwietnia 2011

Krótka bajka o naleśniku

...leży leśnik na leśniku... Jakoś naleśniki zawsze mi się z tym kojarzą... 
Szybki przepis na szybkie naleśniki z mąki grahamowej albo drobnej orkiszowej. Chyba jedno z częstszych śniadań jakie jadamy z Szymkiem , zazwyczaj na jego stanowcze żądanie.

Składniki:
100g mąki grahamowej lub orkiszowej drobnej
100ml mleka
150ml wody
szczypta soli
1 białko


Wykonanie:
Mieszam mąkę z mlekiem i wodą i szczyptą soli. Dodaję białko ubite na sztywną pianę. Naleśniki smażę na teflonowej patelni do naleśników praktycznie bez użycia tłuszczu (przed pierwszym naleśnikiem przecieram patelnię wacikiem zwilżonym oliwą). Wychodzą cieniutkie, elastyczne naleśniorki. Mają troszkę dziurek od bąbelków z białka, ale mi to nie przeszkadza.

3 komentarze:

  1. Z mąki grahamowej nie robiłam. Chyba zaraz podeślę Wam moją córcię wielbicielkę naleśników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jeszcze nie robiłam z takiej mąki, ale mam wielką ochotę:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kabamaiga to by się z moim Szymkiem zgrali :D
    Anno-Mario ja teraz tylko na takiej robię - polecam :D

    OdpowiedzUsuń