niedziela, 9 października 2011

Z patelni

Czasem nie ma czasu. Powiedziałabym nawet, że dosyć często tego czasu brak. A jeść trzeba. Szymek jest miłośnikiem pizzy, ale tak naprawdę to kto nie jest. Ostatnio stwierdziłam, że spróbuję zrobić pizzę na patelni, bez użycia piekarnika. Jamie Oliver kiedyś robił coś takiego, ale on dopiekał ją w piekarniku. Ja postanowiłam spróbować bez. Wyszło super. Cieniutkie chrupiące ciasto. Pycha.


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • gorąca woda 
  • pomidory w puszce
  • ser żółty
  • szynka
  • cebula 
  • czosnek
  • bazylia i oregano suszone
  • sól
  • oliwa

Wykonanie:
Przesiałam mąkę z proszkiem do pieczenia i szczyptą soli, ja dodałam dodatkowo po łyżeczce suszonych ziół  i stopniowo dolewałam do tego gorącej wody, zagniatałam, aż wyszło gładkie elastyczne ciasto. Rozwałkowałam na cienki placek wielkości patelni.Patelnię posmarowałam oliwą i położyłam na niej placek. Smażyłam jakieś 7 minut. Powinien się zrumienić. Po tym czasie przerzuciłam placek na drugą stronę i położyłam na nim dodatki.


Pomidory z puszki zmiksowałam z ziołami. Cebulę zrumieniłam z czosnkiem na patelni. Ser żółty starłam na tarce, a szynkę pokroiłam na małe kawałeczki. Sos rozprowadziłam na placku, na to serek, na serek reszta dodatków i smażyłam jakieś 7 minut pod przykryciem. Pycha! Szymek wciął połowę ;)


Pochwalę się jeszcze - w ostatnim magazynie "Polska gotuje" pojawiło się kilka moich przepisów. Jest mi z tego powodu niezmiernie miło. Tym bardziej, że jestem tam w towarzystwie wielu świetnych kucharzy amatorów, którzy tak jak ja publikują swoje przepisy na bobyy.pl

5 komentarzy:

  1. Wspaniałe danie. Koniecznie muszę kiedyś zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa, szybka alternatywa dla zwykłej pizzy. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aga GRATULACJE nastepnej publikacji!!! Jestes the best!!!!!!!!!!! :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja do tej pory tylko omlety robiłem na patelni ale widzę że można inaczej

    OdpowiedzUsuń