środa, 19 stycznia 2011

Muffiny

Ciąg dalszy MM-owych przepisów. Myślę, że często to co będę umieszczać na blogu to nie będą stricte przepisy konkretne, a raczej pomysły na śniadania, obiady czy kolacje. 


Wczoraj upiekłam sobie na śniadanie dzisiejsze muffiny razowe. Do 100g muffin wypiłam 100g maślanki 0,9% i zjadłam 200g warzywek - pomidor, ogórek świeży i marchewka. 


Składniki:
2 szklanki mąki żytniej razowej
4 płaskie łyżki fruktozy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
0,5 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
szklanka maślanki do 1,5%
0,25 szklanki mleka do 1,5%
2 białka

Wykonanie:
Wymieszać wszystkie suche składniki. Dodać do nich maślankę i mleko. Wymieszać. Z dwóch białek ubić pianę i dodać ją porcjami do reszty ciasta delikatnie mieszając. Napełnić ciastem formę do muffin, tak do 3/4. Piec 20 minut w 200 stopniach. Ja do połowy ciasta dodałam czarnych porzeczek, których mam jeszcze sporo zamrożonych. Naprawdę smaczne. Tester smaku, czyli Szymonek, zjadł 3 sztuki.

2 komentarze:

  1. Ja tutaj płaczę! Mogę je sobie tylko na zdjęciu pooglądać:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Agaaaaa, nie mogę zbyt często się tutaj pojawiać... bo od razu mam ochotę na duże "MAŁE CO NIE CO" :P

    OdpowiedzUsuń