piątek, 4 maja 2012

Na upały

Jako, że mamy środek lata na początku maja, to przydaje się coś na ochłodę. Na wcześniej wspomnianym grillu zrobiliśmy sobie wielki baniak lemoniady miętowej. Świetnie gasi pragnienie, a najlepiej smakuje jak woda się lekko wygazuje, a smaki się przegryzą.


Składniki:
  • woda gazowana - my zrobiliśmy z 3 litrów
  • 3 duże cytryny
  • pęczek mięty 
  • cukier - opcjonalnie - ja nie potrzebowałam, innym było za mało - zależy od gustów
  • lód - dużo!

Wykonanie:
W jakiś duży słój, baniak, butlę z dosyć szeroką szyjką, wrzuciliśmy sporo lodu. Sok z jednej cytryny, posiekaną miętę i nieco cukru zgnietliśmy tak, by mięta ciut zmiękła. Wrzuciliśmy to do słoja. Pozostałe cytryny pokroiliśmy w plastry i do słoja. To wszytko zalaliśmy 3 litrami gazowanej wody. I już! Świetnie gasi pragnienie.

13 komentarzy:

  1. cudownie orzeźwiająca, piękne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Rzeczywiście orzeźwia - ja wolę wersję bez cukru :)

      Usuń
  2. tak to najlepszy napój na ochłodę u mnie też taki był w weekend całe lato go pijemy w domu raz z wodą gazowaną raz bez gazu jak kto woli :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja dalsza rodzina podeszła do tego ostrożnie, ale poszedł cały baniak. Pewnie ja wypiłam dużą część, ale poszło :D

      Usuń
  3. Takie napoje najlepiej gaszą pragnienie:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam! Dla mnie woda z cytryną codziennie rano to podstawa :) A taka lemoniada ze świeżą miętą-sama rozkosz! Wspaniale zagląda się do tej butli,piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj dodaję cytrynę do wody, ot dla wzbogacenia :)

      Usuń
  5. Aga i nie zapraszasz na takie cuda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz i masz! Dzwonię do teściowej, żeby z działki przywieźli miętę świeżutką i zapraszam! :)

      Usuń
    2. Aga, mięty to ja mam troszkę na parapecie. Jakby co, mogę przywieźć.

      Usuń
  6. taki napój robie ja sobie i swoim chłopakom, uwielbiamy go:)

    OdpowiedzUsuń