poniedziałek, 7 maja 2012

W prostocie siła

Niesamowicie szybkie i niesamowicie pyszne danie. Brokuł z czosnkiem i oliwą. Właściwie podałam już przepis. Pierwszy raz spróbowałam takiego brokuła, jak robiłam zapiekankę makaronową. Od razu podbił moje podniebienie. 


Składniki:
  • 1 brokuł świeży albo opakowanie mrożonego
  • 5 ząbków czosnku
  • 10 łyżek oliwy
  • 1/2 papryczki chili świeżej albo 1 mała suszona peperoncino 

Wykonanie:
Brokuła podzielić na różyczki. Czosnek obrać i pokroić w plasterki. Peperoncino skruszyć w moździerzu. Brokuł gotować 6 minut. W tym czasie na oliwie usmażyć na złoto czosnek wraz z papryczką. Ugotowany brokuł wrzucić na patelnię z oliwą i czosnkiem i smażyć jeszcze przez chwilę. 


Podawać jako samodzielne danie lub jako dodatek do drugiego dania. Przepyszne połączenie. 
Właśnie sobie przypomniałam, że brokuły to kwiatki, a że nie robiłam jeszcze w tym roku nic kwiatkowego to niechże ten przepis powędruje do Klubu Kwiatożerców u Pincake.


11 komentarzy:

  1. Uwielbiam brokuła w takiej postaci;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prostota siłą;) Ale jeszcze nadrobisz zaległości, prawda? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Już szczypiorek cudnie kwitnie, już się kluje pomysł ;)

      Usuń
  3. Oj to prawda, ze to co proste jest najdoskonalsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano :) A później ludzie dziwią się, że mamy czas na gotowanie i nie wierzą, że często to chwila ;)

      Usuń
  4. Pycha! Uwielbiam tak przyrzadzone brokuly ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Kachu. Wróciłam do Montiego. Dużo warzyw :D :P

      Usuń
  5. Bardzo lubię takie brokuły, super połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, brokuł tak przygotowany jest fantastyczny i wyrazisty.

    OdpowiedzUsuń