sobota, 29 września 2012

Książkowo

Smaki włoskie to chyba jedne z częściej goszczących w mojej osobistej kuchni. Moje dzieci uwielbiają pizze i kluchy z sosami. Tudzież same kluchy. Tym bardziej ucieszyłam się z propozycji zrecenzowania książki o kuchni włoskiej. I powiem Wam, że książka "Gotowanie krok po kroku. Kuchnia włoska" jest dokładnym oddaniem tego tytułu.

gkpk

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy po otwarciu książki, były fotografie. I chyba to właśnie wyróżnia tą książkę wśród zalewu wszelkiej maści podręczników do gotowania. Fotografie przedstawiają wszystkie etapy gotowania potrawy. Od zdjęć składników, poprzez poszczególne fazy przygotowania, aż do finalnej postaci dania. Zdjęcia są bardzo czyste, ja osobiście wolę nieco bardziej klimatyczne i mniej schematyczne fotografie, ale na pewno te przedstawione w książce mają swój urok. Są pięknie skomponowane, zarówno kolorystycznie jak i przestrzennie.

 Gotowanie krok po kroku. Kuchnia włoska

Przepisy są przedstawione bardzo podobnie, jak szata graficzna. W prosty i czytelny sposób autor uczy krok po kroku przygotowania każdej potrawy. Przedstawione są również propozycje podania dania, dodatków, trików.
Spis treści jest czytelny, książka jest podzielona na sześć działów: przekąski, warzywa, wszelkiej maści makarony, ryby, mięsa i desery.

gkpk

Książka przyda się przede wszystkim tym, którzy swoją przygodę w kuchni dopiero zaczynają. Ale na pewno Ci, którzy z gotowaniem mają się za pan brat, również znajdą tam coś dla siebie. Już niebawem ja też zamieszczę kilka przepisów z tej książki. Bo kuchnię włoską kocham. Za jej smak, prostotę i naturalność. Ale przede wszystkim za różnorodność.
Autor/tłumacz: Laura Zauvan, tłum.: Justyna Piatek
Warszawa 2010
Wydawnictwo RM

3 komentarze:

  1. Ja posiadam dwie pozostałe z tej serii :) Zakochałam się w nich od razu po otwarciu! Cały czas zastanawiam się nad kupnem tej z kuchnią włoską, ale czuje, że prędzej czy później będzie moja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć :-) jestem Twoją stałą czytelniczką i chciałabym Cię poinformować, że zostałaś przeze mnie nominowana do The Versatile Blogger Award, szczegóły: http://kasikowe-rewolucje.blogspot.com/2012/10/nominacje-versalite-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń