czwartek, 3 lipca 2014

Mleczne bułeczki

Tym razem pyszne, puszyste i mięciutkie bułeczki mleczne. Idealne z dżemem, miodem albo po prostu z samym masłem. ja wcinałam z galaretką porzeczkową z zeszłego roku. Niebawem będę robiła nową to podam przepis. 
Przepis na bułeczki podpatrzony tutaj.


Składniki:
  • 300 ml mleka
  • 40 g masła
  • 2 żółtka
  • 500 g mąki pszennej
  • 75 g cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 17 g świeżych drożdży

Wykonanie:
W rondelku rozpuścić masło, dolać mleko i łyżkę cukru. Podgrzać delikatnie. Do ciepłego mleka dodać drożdże i odstawić na 10 minut. W tym czasie do miski miksera przesiać mąkę, dodać resztę cukru, sól i żółtka. Końcówką do wyrabiania ciasta wymieszać wszystkie składnik, dodać mleko i wyrobić na gładkie i elastyczne ciasto. Dobrze wyrobione ciasto przykryć ściereczkę i odstawić do wyrośnięcia na jakąś godzinkę. Po tym czasie ciasto podzielić na 10-12 części, uformować z nich kulki i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia tudzież matą silikonową. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na kolejne 1/2 godziny. 
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Wyrośnięte bułeczki posmarować roztrzepanym jajkiem, posypać cukrem i piec jakieś 20 minut, aż bułeczki nabiorą złotego koloru.

7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki :D Wyszły dobrze, bo mój syn 4 zjadł na sucho :D

      Usuń
  2. Mniam! Uwielbiam domowe bułeczki :) Ładne zdjęcia!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) :
    teenkitchen-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają naprawdę pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chce je jeść! Najlepiej jutro na śniadanie! :) Tylko czasu mi brak żeby je zrobić... ale nadrobię to na pewno bo przepis mi się podoba a bułeczki na zdjęciu prezentują się cudne :)

    OdpowiedzUsuń